افزایش چشمگیر آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه این روز‌ها شاهد بیشترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی در طول مدت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان هستیم.

او افزود: از علل عمده این مسئله بی توجهی مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه در تعطیلات ایام عید فطر و حضور مردم در تفرجگاه‌ها و بازار و مهمانی‌های خانوادگی و مراسم‌های مختلف می‌باشد.

رحمانی اضافه کرد: در شرایطی که با خستگی مردم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی روبه رو هستیم، کادر بهداشتی و درمانی همچنان پرانرژی و پرتوان مشغول ارائه خدمت و مقابله با کرونا هستند.

او اظهار داشت: ماحصل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات ۱۵ تا ۲۰ روز گذشته، طبق پیش بینی‌های انجام شده، شروع موج جدید بیماری کرونا در این روز‌ها است.

رحمانی ادامه داد: رفتار مردم تعیین کننده میزان موفقیت در مقابله با کرونا و کنترل شیوع این بیماری است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تقریبا هیچ کسی از جمعیت یک میلیونی استان نیست که راه‌های انتقال و پیشگیری از کرونا را با عملکرد خوب رسانه ها، صدا و سیما و کارشناسان خدوم بهداشت و درمان فرانگرفته باشد اظهار داشت: مبتلایان به کرونا افرادی هستند که یا به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و یا قربانی عدم رعایت پروتکل و هشدار‌های بهداشتی از سوی اطرافیانشان هستند.

رحمانی، با بیان اینکه تعطیلات نوروزی و تعطیلی مراکز و ادارات و ایام ماه مبارک رمضان و کاهش تردد و رفت و آمد‌ها در کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ بسیار کمک کننده بود گفت: بهترین راه برای توقف زنجیره انتقال، محدود کردن رفت و آمد‌های غیر ضروری از سوی مردم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله حداقل ۲متری و استفاده از ماسک در مواجه با دیگران و حضور در تجمعات می‌باشد.

او با اشاره به روز‌های خوب کنترل بیماری و کاهش چشم گیر تعداد موارد بستری و تعطیلی موقت برخی بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها گفت: افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها نگران کننده و کنترل این شرایط مستلزم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است.

نوشتن دیدگاه شما

دو × 5 =